Vårt tidigare sexuellt utforskande

Min man och jag är nyfikna personer i grunden, och därtill orädda. Vi vill uppleva livet fullt ut och testar gärna olika saker och tänjer gränserna kanske lite mer än våra jämnåriga vänner. 

Under åren när barnen var små och vi var mitt uppe i en krävande akademisk karriär så är det klart att det fanns begränsat utrymme för vår sexualitet. Men i grunden har det alltid funnits en stor attraktion. Den var ögonblicklig när vi sågs för över 25 år sedan. Det var kärlek vid första ögonkastet som inte gick att hejda. Vi hade sex flera gånger dagligen i början och ville helst inte gå ur sängen. Det var fantastiskt!

Sen kom ett antal år när vi hade ett stressigt småbarnsliv såg vi till att åka bort minst en helg per termin utan barnen. Det blev vårt andningshål där vi kunde connecta i relationen. Jag tror också att det var helt avgörande för att relationen överlevde den tiden. När barnen blev äldre utökade vi detta till två helger per termin och helgerna kunde bli mer än en eller två nätter dessutom. Det är ju ingen nyhet att åtminstone vi kvinnor har svårt att koppla bort att barnen kan komma in när som helst i sovrummet och att man har ena örats fokus på just det hela tiden. Men när vi åkte bort gick det så mycket lättare att ge sig hän. För sex handlar ju om att vara medvetet närvarande i stunden. 

Vi båda kommer från helt olika sexuella erfarenheter där jag haft en del längre relationer tidigare och min man inte. Där jag debuterade sexuellt mycket tidigt och min man sent. Där jag också haft ett antal sämre upplevelser, på gränsen till övergrepp, som påverkar min syn på män och mig själv. Min inställning till min egen sexualitet har varit komplex där jag pendlat mellan att känna mig oerhört sexig och att jag kan ta för mig, till att känna mig smutsig och fel. Ett typiskt hora-madonna-komplex med andra ord. Min mans inställning när vi lärde känna varandra var att sex och kärlek var helt olika saker, medan jag menade att de är intimt kopplade för mig och jag måste ha en känslomässig kontakt för att kunna ge mig hän sexuellt. 

Vi har alltid varit duktiga på försöka att kommunicera kring sexualitet och andra saker förstås. Under våra weekends har vi lekt med tanken på olika saker. Dels har det varit att lära sig mer om tantra och dels har det varit att testa någon sexklubb. 

Vi började 2013 med att testa klubbar utomlands i många olika länder både i och utanför Europa. Dessa har varit olika bra med olika fräschör. För dig som inte varit på en sådan klubb ska jag försöka förklara hur det ser ut. 

Ofta är det en oansenlig entré i ett vanligt bostadshus eller byggnad som inte är så centralt i staden. Man kommer in i en entré där man ska betala och få en nyckel till ett skåp. Man leds in i ett omklädningsrum där man förväntas sätta på sig sexiga kläder om man är kvinna. Män har oftast bara kalsonger på sig. Ibland får man med sig en handduk. Ofta krävs det att man kommer som par. Vi har föredragit de klubbarna eller kvällarna som har det upplägget för att annars kommer det lätt många ensamma desperata män som står och runkar och tittar. Detta har känts sunkigt på något sätt. Som att man blir utnyttjad som ett objekt för dem. Runkpellarna, som vi kallar dem. 

Det finns vanligen sedan en slags bar. Här sitter alltså de lättklädda paren och dricker något och lyssnar på musik. Ibland finns det ett dansgolv också. Det tycker jag om. Ett ställe i Paris är både en restaurant, dansklubb och en sexklubb i en väldigt snygg blandning. Ibland finns det en bubbelpool eller en större pool. På vissa ställen finns en scen där det finns någon typ av uppträdande vissa kvällar. Många klubbar har olika teman olika kvällar. Det kan t ex vara BDSM, par, vissa åldar osv. 

Längre in i klubben finns olika rum som man kan ha sex i. Det är varierat hur många olika och hur fina de är. Det kan finnas rum där man kan binda fast sin partner. Det kan finnas rum med små kikhål så att man är ensam i rummet men att andra ändå kan titta in. Det kan också finnas rum med stora sängar där flera par kan ha sex samtidigt, och med varandra om man vill.

Ibland har vi vänt direkt i dörren om det känts fel och ibland har vi ändå gått ett varv för att känna av stämningen. Ibland har vi stannat kvar och tittat när andra par har haft sex. Det tycker jag är spännande och det gör mig upphetsad. Det är spännande att se andra kvinnors sexualitet och hur de njuter. Jag är inte bisexuell så det är inte på det sättett jag tycker det är spännande. Det är nog mest att man inte brukar se andra i den situationen. Sexualiteten är ju väldigt privat och därmed många gånger outforskad. 

Det har också hänt att vi har haft sex med varandra bland andra personer och att andra har tittat på oss. Det har till och med hänt att jag sträckt ut en hand för att känna på någon annan. Först kanske på en arm eller ben, bara att känna att det finns en annan kropp där också. Men sen har jag fortsatt att känna även på någon kvinnas bröst och även kön. Någon mans penis. Ett par gånger har en annan man tillfredsställt mig till orgasm och någon gång har en annan man penetrerat mig. 

Nu handlar mycket om det jag beskriver om vad som jag varit med om. Min man har aldrig varit svartsjuk så det har inte varit ett problem för oss vad jag har gjort. Däremot är jag extremt svartsjuk så när han gjort något med en annan kvinna har det blivit ett stort problem mellan oss. Det största problemet är att jag tycker att det är orättvist om jag skulle få ta för mig av andra men inte han. Detta är dock något som vi pratat väldigt mycket om och som vi kommit fram till är rättvist ändå för det är obalansen i detta som gör att det blir bra för oss båda. Eller att det inte är rättvisa det handlar om, utan just att det ska kännas bra. 

Det är otroligt mycket intryck och många känslor som uppkommer när man ger sig ut på sådana här äventyr och något vi lärt oss är att vi måste boka in "vinlunch" dagen efter. Vi behöver ha en dag efter där vi bara kan hänge oss åt att prata och analysera vad som hände och vad vi känner. Dessa vinluncher har blivit det som fört oss närmare varandra gång på gång. Det är som att vi till och med vill skapa material så att vi har något att prata om på vinlunchen!

Kort efter att vi besökt en klubb första gången bokade vi in oss på något som kallas Castle Event, och vad det är för något berättar jag nästa gång... 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag är en Hotwife

Castle Events